SPRINT CHRIDIM
DATUM:
22. září 2012
TRAŤ:
- délka RZ je necelých 6km
- pojede se 3x v jednom směru a 3x v opačném směru
- závod bez přejezdů, proto je vhodný i pro vozy bez SPZ
DEPO:
Bude v Třibřichách, jako tomu bylo minulý závod
STARTOVNÉ A ZÁLOHA:
Startovné je 1800,- Kč,-
Zálohu 1000,- Kč zašlete do 15.9.2012 na číslo účtu 228015102/0300, zbytek částky bude doplacen na místě při přejímkách.
MAPA:
FACEBOOK:
www.facebook.com/events/249923745110906/
PŘIHLÁSENÉ POSÁDKY:
Zvláštní ustanovení pro sezónu 2012 RTC
Vypsané třídy podle zdvihového objemu válců v cm3
Sériové a Tuning vozy
ST - 1000
ST - 1400
ST - 1600
ST - 2000
ST + 2000
Závodní vozy
E1 - 1000
E1 – 1400
E1 – 1600
E1 – 2000
E1 + 2000
Historické vozy
H – 1000
H – 1400
H – 1600
H – 2000
H + 2000
Monoposty
F
Rozdělení tříd dle přihlášek na jednotlivý závod.
Bude se jednat o závody na autodromu ve Vysokém Mýtě a závody na tratích do vrchu
ST-sériové a tunig vozy
KAROSERIE
Musí zůstat původní zachovaná, nesmí být odlehčena či jinak upravena, nesmí být použitý jiný než původní materiál, karbonové díly jsou zakázány. Žádné sériové výztuhy (dveře, kapoty, podlaha, nosníky apod.) nesmí být odstraněny ani nikterak odlehčeny. Skla musí zůstat původní (nesmí být nahrazena MAKROLONEM).
Původní světlomety přední i zadní musí být plně funkční a musí zůstat zachovány. Přídavné světlomety jsou povoleny.
INTERIÉR
Interiér vozidla musí zůstat zachován. Je povoleno odstranit kryt zavazadlového prostoru, náhradní kolo, koberečky, rádio, popelník a povinnou výbavou.
Bezpečnostní rám vozidla (nemusí být dle přílohy „J“ mezinárodních řádů) je doporučený. Původní stahování oken musí zůstat zcela funkční a zachováno. Výztuhy ve dveřích nesmí být odstraněny, odlehčeny ani nijak modifikované.
Čalounění dveří a stropu musí zůstat původní. Boční síť je doporučena. V případě montáže rámu je možné upravit přístrojovou desku nebo čalounění tak, aby tento rám mohl být namontován.
Přední 2 sedadla musí zůstat zachována, včetně jejich umístění a uchycení, je možné tyto sedadla nahradit sportovními nebo závodními sedačkami (i s prošlou homologací/ včetně uchycení. Uchycení musí být dostatečně pevné a tuhé.Zadní sedačky mohou být odstraněna!
Doporučuje se odpojovač baterie. Hasicí přístroj s náplní 1kg, který musí být řádně upevněn pro případ nárazu Jakákoliv montáž přídavného potrubí či vedení do interiéru je zakázána. Přístrojová deska musí zůstat zachována, doplňkové přístroje mohou být namontovány.
PODVOZEK
Náprava, včetně materiálu musí zůstat sériová, její uchycení na karoserii musí zůstat včetně uložení původní sériové. Ramena, včetně materiálu musí být zachována původní sériová. Uchycení ramen na nápravě nebo na karoserii musí zůstat včetně pružného uložení zcela pružné, je-li tak v sérii. Sériové tlumiče mohou být nahrazeny sportovními,bez nastavení,schválenými pro daný typ vozidla. Uložení musí zůstat seriové.Umístění stabilizátoru musí být zachováno, jejich průměr je libovolný, uchycení musí zůstat původní.
KOLA A PNEU
Pneu jsou libovolná, avšak musí mít homologaci /E/ pro běžný provoz. Podložky pod disky jsou povoleny. Kola vč. pneu nesmí přečnívat více než o 15 mm přes karoserii v půdorysu. Kola mohou být o 2“ větší,nebo menší, než je montováno sériově (libovolně široká)
BRZDY
Brzdy mohou být zaměněny za sportovní,avšak schválený pro daný typ vozu . Jakýkoliv zásah do uložení a uchycení brzdových třemenů na vozidle je zakázán.
ŘÍZENÍ
Řízení musí zůstat zachováno sériové k danému typu a modelu vozidla.
MOTOR A PŘEVODOVKA
záměny motorů lze provést:
- zaměnit lze pouze za stejnou značku motoru
- typ motoru musí odpovídat přibližně stejné výrobní řadě motorů
Příklad:
Škoda 1000 - 130Rapid,
Favorit maximálně za motor Fabia 1,4 8V při dodržení koncepce původní palivové soustavy
Felicia 1,3 za Felicia 1,6
Octavia 1,6 do 2,0 atd.
Při výměně motoru se doporučuje provést úpravy na vozidle odpovídající vozidlu, ze kterého byl motor použit.
Auto musí být zařazeno dle objemu motoru.
Převodovka musí zůstat zachována sériová.
E-závodní vozy
KAROSERIE
Může být odlehčována nebo zesílena
Čelní sklo musí být vrstvené, bezpečnostní, původní. Ostatní skla mohou být nahrazena plastovými (MAKROLON) min. tl. 1 mm, u řidiče 3 mm. Posunovací okna jsou povolena. Je zakázáno použití tříštivého materiálu. Rozměr oken musí být jako sériový.
Vozidlo musí být vybaveno alespoň 2 zpětnými zrcátky.
Plechové nebo plastové modifikace blatníků jsou povoleny. Přední i zadní světla mohou být nahrazena jakýmkoliv netříštivým materiálem. Ochranné kryty motoru mohou být odstraněny. Veškeré izolační díly a plasty mohou být odstraněny.
Nosné části karoserie musí být sériové /přední a zadní nosníky, podběhy, sloupky, rám střechy/, mohou být upravované, ale vždy musí být poznat, že jde o skelet původního typu.
INTERIÉR
Interiér vozidla může být upravován, přístrojová deska libovolná bez ostrých hran, čalounění a zvukové izolační materiály mohou být odstraněny. Vozidlo musí být povinně vybaveno min. 1 sedadlem. Vozidlo musí být povinně vybaveno bezpečnostním rámem, přičemž se doporučuje rám včetně materiálu dle přílohy „J“. Musí být sportovní sedačka (může mít prošlou homologaci) a min. 4 bodové bezpečnostní pásy a dostatečné upevnění.
Původní topné nebo klimatizační zařízení může být odstraněno.
Volant může být libovolný.
Airbagy, houkačka, stahování oken a osvětlení interiéru může být odstraněno.
Boční síť je doporučena.
PODVOZEK
Nápravy, uchycení ramen a materiál může být měněn. Uložení v kovových pouzdrech je povoleno. Tlumiče a pružiny jsou libovolné, stejně jako jejich umístění a uchycení. Stabilizátor a jeho uchycení je libovolné.
KOLA A PNEU
Jsou libovolná, podložky pod disky jsou povoleny. Kola vč. pneu nesmí přečnívat přes karoserii v půdorysu o více jak 20 mm.
BRZDY
Brzdový systém je libovolný pod podmínkou, že zahrnuje minimálně dva nezávislé okruhy ovládané týmž pedálem. Vozidlo nemusí být vybaveno funkční ruční brzdou.
SPOJKA
Materiál libovolný, počet lamel libovolný
MOTOR
záměny motorů lze provést:
- zaměnit lze pouze za stejnou značku motoru
- typ motoru musí odpovídat přibližně stejné výrobní řadě motorů
Příklad:
Škoda 1000 - 130Rapid
Favorit maximálně za motor Fabia 1,4 8V při dodržení koncepce původní palivové soustavy
Felicia 1,3 za Felicia 1,6
Octavia 1,6 do 2,0 atd.
Při výměně motoru se doporučuje provést úpravy na vozidle odpovídající vozidlu, ze kterého byl motor použit.
Auto musí být zařazeno dle objemu motoru.
PŘEVODOVKA
Počet stupňů a převody jsou libovolné. Systém řazení převodů je libovolný.
VÝFUK
Výfukové potrubí je libovolné vč. svodů. Vyústění libovolné avšak nesmí překročit více jak 5 cm od obrysu karoserie. Výfukové plyny smějí vycházet pouze na konci potrubí!
H - historické vozy
Stejné jako u závodních vozů.
Do roku výroby 1985
F – monoposty
Bude upřesněno dle přihlášených jezdců.
Zpracoval dne 1.ledna 2012
Martin Kučera RTC
Základní informace pro sezónu 2012 RTC
Účast v soutěži
Startovat mohou:
Jezdec starší 18let a držitel řidičského průkazu min.sk. B
Řidič bez řidičského průkazu a junioři po domluvě.
Jezdec při administrativní přejímce předloží vždy řidičský průkaz
Soutěže se mohou zúčastnit vozidla (přesná specifikace v technických předpisech).
Rozdělení soutěžních vozidel:
- Seriová a Tuning ST
- Závodní speciál E
- Historické vozy H
- Monoposty F
Na jednom soutěžním vozidle se mohou závodu zúčastnit maximálně 4 jezdci.
V závodě není povinnost mít spolujezdce, tou může být pouze osoba starší 16 let.
Spolujezdec mladší 18let musí mít podepsanou plnou moc.
Ceny a poháry
V jednotlivých kategoriích budou vždy vyhlášeny první 3.místa
Na konci sezony budou vyhlášeni vždy 3.nejlepší jezdci celkově.( musí mít odjetý min 3 závody RTC cupu bez spoluúčasti.
Rozdělení bodování umístění ve vypsaných třídách:
1 místo - 20 bodů
2 místo - 15 bodů
3 místo - 12 bodů
4 místo - 10 bodů
5 místo - 8 bodů
6 místo - 6 bodů
7 místo - 4 bodů
8 místo - 3 bodů
9 místo - 2 bodů
10 místo - 1 bodů
Start do rychlostní zkoušky
Na vývěskové ceduli bude umístněna startovní listina s časy.
Na určený čas najede jezdec (posádka) do časové kontroly.
Příklad: číslo 00 čas 9:00:30 v tento čas musí stát v časové kontrole.
Tento čas je brán v rozmezí 9:00:01 až 9:00:59. Čas 9:01:00 je už opožděný čas a příjezd je penalizován - 10 vteřin.
Opožděný příjezd do časové kontroly je maximálně 2 minuty proti určenému času na startovní listině.
Pokud dojde k uzavření časové kontroly (př.: nehoda na trati),musí stát před časovou kontrolou 15 soutěžních vozů.
Další vozidla nejsou povinna čekat před časovou kontrolou.
V časové kontrole nebo u výsledkového dispečinku bude vyvěšen čas zpoždění Rz , který jsou jezdci povinni přičíst k původnímu času příjezdu do časové kontroly.
Z časové kontroly vyjíždí posádka připravena na start do Rz. Jezdec či posádka (připoutána, s helmou na hlavě řádně upevněnou) přejede do prostoru před start a vyčká pokynu startéra.
Start klasické rychlostní zkoušky: Na pokyn startéra najede na startovní čáru, kde startér ukáže zastavení na startovní čáře přibližně 30cm od foto buněk, které kontrolují předčasný start.
Startér ukáže jezdci:
15 – patnáct vteřin před startem
10 – deset vteřin před startem
5 – pět vteřin do startu
a rukou ukáže na startovací hodiny. Jezdec startuje do Rz vždy, když ručička protne celou nebo půl minutu.
Jezdec dbá pokynu startéra a do Rz nesmí odstartovat samovolně - trestá se vyloučením.
Rychlostní zkouška je zastavena vyvěšením vlajky (červená, žlutá).
Žlutá vlajka -Jezdec je povinen pomalou jízdou dokončit RZ a vozidlem zaparkovat v servisní zóně. Osobně se ihned dostaví do prostru výsledkového dispečinku a zde do určeného zápisníku zapíše danou situaci. Na tomto základě bude jezdci přidělen náhradní čas,nebo náhradní RZ.
Červená vlajka – jezdec zastaví na daném místě kde mu byla přidělena červená vlajka.Jezdec nechá vedle sebe místo pro případný průjezd sanitky či hasičů.Když bude moci pomůže např.jezdci v havarovaném vozu ovšem pokud neohrozí-li svou bezpečnost pokud je tu možnost ohrožení sebe sama vyčká na příjezd záchranného systému.
Po odstranění nehody apod. projede pomalou jízdou do cíle a vozidlo zaparkuje v servisní zóně.Poté se dostaví do prostoru výsledkového dispečinku a zde do určeného zápisníku zapíše danou situaci. Na tomto základě bude jezdci přidělen náhradní čas,nebo náhradní RZ.
Odstoupení ze závodu
Odstoupí-li jezdec ze závodu, je povinen neprodleně tuto skutečnost nahlásit ve výsledkovém dispečinku (osobně nebo telefonicky - číslo bude uvedeno vždy na výsledkové ceduli).
Jezdec, který úmyslně vynechá retardér, nebo při vyjetí z tratě Rz se nevrátí na trať přibližně ve stejném místě, bude posuzováno jako zkrácení tratě. Viditelné posunutí kužele (gumy) atd. bude penalizováno jeden kužel 10 vteřin, předčasný start do Rz bude penalizován 10 vteřin v dané jízdě.
Jakákoliv jízda proti směru RZ je zakázána a je považovaná za hrubé porušení ZÚ.
Jezdec po celou dobu závodu nesmí být pod vlivem alkoholu a omamných látek.
Pokud jezdec poruší chováním nebo nebezpečnou jízdou body ZÚ a technické předpisy, bude ze závodu vyloučen ředitelem závodu, který mu může na jeho rozhodnutí udělit peněžní pokutu a až zákaz několika startů v následujících podnicích.
Penalizace
Při nedokončení z důvodu zastavení RZ nebo při dojetí soupeře, kterého nelze předjet, bude jezdci přidělen náhradní čas, který určí hlavní časoměřič.
Opožděný příjezd do časové kontroly je penalizován – 10 vteřin.
Pokud jezdec nenastoupí do Rz ve svém čase (max. pozdní příjezd do časové kontroly je 2minuty oproti svému času) nebude v dané Rz startovat.
Za danou Rz bude přidělen čas z dosud odjetých Rz (pokud se jedná o první zkoušku bude přidělen čas následné RZ) + 1 minuta trestná = tento výsledek je čas dané Rz.
Při nedokončení Rz bude přidělen čas + 1 minuta trestná (bude počítán stejným způsobem jako při nenastoupení do Rz.)
Při nedokončení Rz je jezdec povinen odstavit vozidlo mimo trať, tak aby neohrožoval ostatní účastníky závodu. Zavolat na číslo hlavního dispečinku, kde nahlásí místo odstavení a jakou má poruchu. Pokud má možnost tak provede opravu. Jezdec po opravě nesmí pokračovat v jízdě po Rz!!!!! Vždy musí vyčkat pokyny pořadatele – dispečinku. Na jejich pokyn odjede do servisní zóny. Pokud bude vozidlo odstaveno tak, že jeho jízda po opravě nezasáhne do Rz, může být dopraveno do servisní zóny.
Jízda po Rz po opravě vozidla bude považována za hrubé porušení ustanovení!
Servisní zóna
Maximální rychlost v servisní zóně a v jejím okolí je maximálně 20 km/h
Posádka zodpovídá za čistotu v servisním místě a za chování členů týmu a jeho hostů.
Je povinnost používat ochranou plachtu pod soutěžní vůz o min. rozměru 2m na 4m (stačí obyčejná plachta - neděravá!).
Celý team je povinen dbát pokynů pořadatele.
Povinnosti jezdce či posádky
V prostoru startu a průběhu jízdy po rychlostní zkoušce je jezdec a ostatní ve vozidle povinni:
Použít ochranou přilbu schválenou pro silniční provoz (např. přilba na motorku, závodní – může mít propadlou homologaci), přilba se bude kontrolovat při technické přejímce.
Použít vždy řádně upevněné bezpečnostní pásy schválené pro silniční provoz, nebo závodní - nemusí mít platnou homologaci.
20 vteřin před startem do Rz musí být uzavřena všechna okna!
Vozidla vybavená střešním oknem - musí být uzavřené po celou dobu jízdy po Rz .
Jezdec a spolujezdec je povinen pro jízdu na Rz použít oblečení, tak aby bylo zakryto celé tělo (dlouhé rukávy včetně nohavic a pevné obuvi).
Ani jeden z členů nesmí nastoupit do RZ v podnapilém stavu ani se zbytkovým alkoholem – bude namátkově kontrolováno.
Při porušení a nastoupení v podnapilém stavu bude jezdec (posádka) vyloučena!
Přejímky
Administrativní a technické - v den a místě soutěže,
přihlášky se budou zasílat předem. Po dohodě z ředitelem závodu,se lze přihlásit i na místě.
Seznamovací jízdy
Jezdec musí absolvovat nejdříve administrativní a technické přejímky, pak teprve může nastoupit na seznamovací jízdy.
Jízda po Rz bude vždy prováděna za seznamovacím vozidlem pořadatele max. rychlostí 50km/h.
Pokyny při seznamovacích jízdách
Jezdec musí jet pouze za vozidlem pořadatele. Max. rychlost je 50km/h. Jezdec nesmí úmyslně nechávat mezi auty větší mezery z důvodu rychlého projetí tratě. Jezdec nesmí způsobit nehodu na trati při seznamovacích jízdách, pokud se tak stane bude pokutován. Výši určí ředitel závodu dle způsobené škody
V místě servisní zóny bude s jezdci uskutečněna rozprava o závodech. Popřípadě se spoluprácí Záchranného systému a Policií České Republiky.
Startovní čísla
Pořadatel vždy dodá dvě startovní čísla,která budou vylepena za okny zadních dveří.Pokud to nebude možné pořadatel určí jiné místo.Startovní čísla se po dobu závodu nesmí sundat!Ztrátučísla hlaste pořadateli.Čísla vám budou přiděleny při admin. přejímkách. Před příjezdem na technické přejímky musí být čísla vylepena.
Vklad
Startovné je určené dle zvláštního ustanovení. V průběhu přejímek je možno se odhlásit ze závodu.
Odhlášení je možné po dohodě s členy RTC a ti rozhodnou o výši vrácení startovného.
Startovné
Startovné bude vždy zveřejněno na stránkách RTC,před jednotlivými závody.
Startovné bude určeno na konkrétní závod.
Přejezdy
Po odjetí RZ se budou vozy vracet po přejezdu. Z tohoto důvodu musí mít auto platné papíry a platnou technickou plus pojištění. Budou to klasické přejezdy jako na jakýchkoliv jiných závodech. Je možné že na přejezdu bude měřit POLICIE proto pro přejezdy platí normální silniční předpisy. Přejezdy budou zařízeny tak že se na nich budou moci pohybovat závodní vozy (platná TK, pojištění, závodní značky).
U aut která nemají platnou TK nebo Technický průkaz, bude po domluvě situace řešena jiným způsobem nežli přejezdy. Např. společný svoz zpět po trati.
Zpracoval dne 1.ledna.2012
Martin Kučera RTC